مجله وستای

آسان ترین نحوه شستشو و نگهداری روسری ابریشمی چیست؟

روسری نخی پاییزه کد R485

آسان ترین نحوه شستشو و نگهداری روسری ابریشمی چیست؟

یکی از بهترین جنس‌های شال و روسری که بین بانوان شیک پوش محبوبیت بسیاری دارد، ابریشم است. درست است که ابریشم گران قیمت است، اما اگر بتوانید به درستی از آن نگهداری کرده و بشویید، برای سال‌های طولانی دوست شما خواهند بود.  

شستشو و نگهداری روسری ابریشم

هر چند وقت یکبار روسری ابریشمی را بشوییم؟

شال و روسری جزو آیتم‌هایی هستند که در کنار صورت قرار می‌گیرند و احتمال اینکه آغشته به لکه‌های لوازم آرایش شوند، بسیار زیاد است. اگر روسری یا شال ابریشمی خود را به طور مکرر استفاده می‌کنید، آن را هفته‌ای یک بار بشویید و اگر کمتر استفاده می‌کنید، ماهی یکبار بشویید. 

 پیشنهاد نویسنده: جامع ترین راهنمای خرید شال و روسری 

شستشو و نگهداری روسری ابریشم

از بین بردن لکه روی روسری 

یکی از بهترین روش شستشو و نگهداری روسری ابریشمی که لکه دارد، این است که مایع شوینده را به طور مستقیم روی لکه بریزید، سپس با استفاده از انگشت‌تان مایع را به آرامی روی لکه بمالید. اجازه دهید نزدیک 15 دقیقه مایع روی روسری باقی بماند، سپس آبکشی کنید.  

لکه جوهر روی روسری ابریشمی را با قرار دادن یک حوله سفید تمیز یا حوله کاغذی زیر لکه درمان کنید. از یک اسپری موی حاوی الکل یا الکل استفاده کنید و بر روی لکه جوهر اسپری کنید و اجازه ندهید الکل خشک شود. بلافصله با یک پارچه تمیز به آرامی روی لکه ضربه بزنید تا لکه جوهر از بین برود. هرگز لکه جوهر را مالش ندهید، این کار باعث پخش شدن آن می‌شود. برای خشک کردن سریع می‌توانید از سشوار کمک بگیرید. 

حفظ درخشندگی روسری ابریشم 

یکی از موارد مهم در شستشو و نگهداری روسری ابریشم، حفظ درخشندگی آن است. چراکه اگر به خوبی شسته و خشک نشود، احتمال اینکه کدر و تیره بشود، زیاد است. برای بازگرداندن درخشندگی روسری ابریشمی می‌بایست از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید. یک چهارم فنجان سرکه سفید را در یک لیتر آب حل کنید و بعد از خیس دادن روسری در این محلول، بدون چلاندن روسری یا شال آبکشی کنید. 

شستشو دستی یا ماشین لباسشویی

تا جایی که می‌توانید شال و روسری‌هایتان را در ماشین لباسشویی نیندازید. چراکه سرعت ماشین لباسشویی به بافت نازک شال و روسری آسیب می‌رساند. اما اگر باتوجه به دیدن لیبل مراقبتی خواستید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، ابتدا می‌بایست تنظیمات ماشین را با لیبل مراقبتی شال و روسری هماهنگ کنید، سپس روسری ابریشمی را داخل یک کیسه قرار دهید تا از گره خوردن ویا گیر کردن لباس‌ها به روسری  جلوگیری کنید. به طور مثال از موارد مهم شستشو و نگهداری روسری ابریشم با ماشین لباسشویی این است که، زمان شستشو را به حداقل برسانید و از چرخش تند ماشین جلوگیری کنید. دمای آب را روی 30 درجه قرار دهید و از مایع مخصوص البسه ابریشم کمک بگیرید. همچنین بهتر است روسری را با لباس‌هایی همرنگ و مشابه خودش قرار دهید تا از آسیب به آن جلوگیری کرده باشید. 

y2w6gzroWgb5YWVVYCFaOT46ps9DRThmNuQnWtkQzh15KMxE8s8TFVG Vg iejEuL sYYPK vwZ3iLWP p32fLBSnk6EnYGmGUpdYVr kTJXwnZ8jjfPlEU8Ce38 eN16WyDYbabsl2mKLUXiNfBeA

عدم استفاده از سفید کننده 

هرگز برای شستشو و نگهداری روسری ابریشم، از سفید کننده‌های حاوی کلر استفاده نکنید؛ چراکه آنها به ابریشم آسیب جدی وارد می‌کنند. 

خشک کردن روسری ابریشمی 

خشک کردن یکی از مراحل مهم از شستن و نگهداری روسری ابریشم است. به هیچ عنوان روسری ابریشمی را بر روی طناب ویا رخت آویز قرار ندهید. تابش مستقیم آفتاب برای ابریشم سم است. بهتر است روسری ابریشمی را روی سطح صاف قرار دهید.

 

1 2

نحوه اتو کردن روسری ابریشمی 

ابتدا سطح اتو و میز اتو را به خوبی تمیز کنید. سپس روسری ابریشمی که به طور کامل خشک نشده است را روی میز قرار دهید و روی آن یک پارچه یا حوله تمیز بگذارید. اتو نباید تماس مستقیمی با روسری ابریشمی شما داشته باشد و بهتر است به سمت پشت پهن باشد. و در آخر برای اتو کردن از بخار استفاده نکنید و حتماً درجه اتو را روی ابریشم بگذارید. 

شستشو و نگهداری روسری ابریشم

روش نگهداری روسری ابریشم

حال که روسری ابریشمی تهیه کرده‌اید و احتمالاً برای آن هزینه زیادی را نیز پرداخت کرده‌اید، بهتر است به خوبی از آن نگهداری کنید تا طول عمرش را افزایش دهید.

 

3 4

روسری ابریشمی اصل را در جای خشک و تمیز نگهداری کنید. برای اینکه حشرات به روسری ابریشمی شما آسیب نرساند، آن را در کیسه‌ای پر از گیاه اسطوخودوس قرار دهید. همچنین با استفاده از یک دستمال کاغذی ضد اسیدی، می‌توانید از چروک شدن الیاف روسری جلوگیری کنید. 

حتماً بخوانید: ویژگی و مزایای استفاده از روسری ابریشمی 

شستشو و نگهداری روسری ابریشم

روسری ابریشمی هدیه دهید!

روسری‌های ابریشمی انتخابی فوق العاده برای هدیه دادن است. این جنس روسری‌ها همیشه مد هستند، برای تمامی سنین قابل استفاده و در بسیاری از موقعیت‌های کژوال، اسمارت و رسمی کاربرد دارد. وستای یکی از بهترین تولید کنندگان شال و روسری نخی و ابریشمی است که با چندین سال تجربه و سابقه کار توانسته است جایگاه بسیار خوبی بین مخاطبان و صنعت مد و پوشاک پیدا کند. پیشنهاد می‌کنم وارد قسمت فروشگاه شده و حتماً از شال و روسری‌های خوش رنگ و لعاب ما دیدن کنید.

شستشو و نگهداری روسری ابریشم

 

نویسنده : الناز قند فروش

دیدگاهتان را بنویسید