مجله وستای

ویژگی و مزایای استفاده از روسری ابریشمی

شال نخی اوت لت s078

ویژگی و مزایای استفاده از روسری ابریشمی 

روسری‌های ابریشمی همواره مورد پسند و انتخاب بسیاری از بانوان هستند، اما اگر بخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که چرا روسری ابریشمی را انتخاب می‌کنیم و مزایای استفاده از روسری ابریشمی چیست، باید به مواردی از قبیل سبک بودن، عدم جذب رطوبت، خنک نگه داشتن مو و عبور دادن هوا اشاره نمود. در سال‌های اخیر نیز استفاده از این نوع روسری‌ها توسط اینفلوئنسرها و افراد در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و تیک تاک بسیار مورد استفاده گرفته است و افرادی همچون دوا لیپا و بلا حدید و کندال جنر از این روسری‌ها در مراسم‌های متفاوت استفاده کرده‌اند.

اما شهرت و محبوبیت این روسری‌ها تا بخش زیادی مدیون ادری هپبورن است که استفاده از روسری ابریشمی و عینک آفتابی را به عنوان یکی از جذاب‌ترین ایده‌های پوشش برای خانم‌ها مطرح کرد. 

مزایای استفاده از روسری ابریشمی

چرا روسری ابریشمی بپوشیم؟ 

روسری ابریشمی به دلیل نوع بافت و ساختار آن یک محصول بدون فصل است و شما می‌توانید از آن در فصل‌های سرد و گرم استفاده کنید و این موضوع بستگی به این دارد که روسری مورد انتخاب شما در چه اندازه‌ای تولید شده باشد و این که شما برای پوشیدن آن از چه روشی استفاده می‌کنید . 

یکی دیگر از مزایای استفاده از روسری ابریشمی تنوع بسیار فراوان در طراحی و رنگ است که شما با پوشیدن آن به سادگی می‌توانید رنگ و زیبایی بصری را به استایل خود اضافه کنید. همچنین اگر شما رانندگی می‌کنید، استفاده از روسری ابریشمی یک انتخاب بسیار عالی برای شماست. چون استفاده از این روسری‌ها باعث می‌شود موهای شما زیر روسری ابریشمی بر اثر باد گره نخورد.

اما از دیگر مزایای روسری ابریشمی، استفاده از آن در سبک‌های متفاوت پوششی است. با کمی گشت و گذار در بین مدل‌ها می‌توانید طرح‌های بسیار زیبایی برای استایل‌های کلاسیک، رسمی و حتی اسپرت انتخاب کنید. 

حتماً بخوانید: 3 اصل فوق العاده مهم که باید در انتخاب شال ویا روسری بدانید!

مزایای استفاده از روسری ابریشمی

انواع روسری ابریشمی 

روسری‌های ابریشمی به دلیل ساختار بافت به طور کلی به چهار دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند که این گستردگی در مدل از مهمترین مزایای استفاده از روسری ابریشمی است.

روسری ابریشمی بلند:

این نوع روسری‌ها بیشترین استفاده را در ایران داشته و با انواع کت، مانتو کتی، پیراهن و سارافون ست می‌شود. روسری ابریشمی وستای بسیار متنوع و باکیفیت است و برای موقعیت‌های مختلف کاربرد فراوانی دارد.

روسری ابریشمی کوتاه:

مدل روسری ابریشمی کوتاه علاوه بر استفاده عادی، به عنوان دستمال گردن، کش مو و اکسسوری‌های دیگری مانند آویز کیف مورد استفاده است.

روسری ابریشمی تک رنگ:

افرادی که به دنبال لباس‌های مونوکروم و استایل‌های ساده هستند، روسری ابریشمی تک رنگ بهترین انتخاب برای آنها است. همچنین این روسری برای استایل‌های رسمی و کاری مناسب خواهند بود.

روسری ابریشمی طرح دار:

این نوع از روسری‌ها که جذاب‌ترین نوع روسری های ابریشمی هستند، دارای طرح‌ها و نقوش بسیار جذاب و پر جنب و جوشی‌اند. این مدل روسری‌ها برای ست شدن با مانتو، پالتو فتر، پالتو چرم و پالتو پشمی است.

مزایای استفاده از روسری ابریشمی

روسری ابریشمی بهترین انتخاب برای مراقبت از مو 

استفاده از روسری ابریشمی می‌تواند به نرم بودن و گره نخوردن مو و همچنین مرطوب نگهداشتن آن کمک کند. به طور مثال موهای شما زیر روسری ابریشمی می‌لغزند و باعث می‌شود آسیب کمتری به آن‌ها برسد؛ اما این موضوع برای روسری‌هایی از جنس پنبه صادق نیست که می‌توان آن را از مزایای استفاده از روسری ابریشمی نسبت به روسری‌های پنبه‌ای نام برد. 

4 2

روسری ابریشمی و خواب با آرامش

شاید برای شما غیرمنتظره به نظر برسد؛ اما یکی از ویژگی های بسیار جذاب ابریشم ایجاد آرامش است. به طوری که استفاده از آن در شب‌ها و هنگام خواب باعث می‌شود خواب آرام و با آرامش بیشتری را تجربه کنید. 

مزایای استفاده از روسری ابریشمی

کلام آخر 

اگر تا بحال برای خرید این نوع روسری‌ها تردیدی برای ما وجود داشت تا حدود زیادی از بین رفته است و روسری ابریشمی یکی از انتخاب‌های اصلی ما برای کامل کردن تیپ و استایل مورد علاقه‌مان است و حالا می‌توانیم با دانستن موارد بالا نکاتی را به عنوان اصلی‌ترین مزایای استفاده از روسری ابریشمی نام ببریم.

1- روسری‌های ابریشمی به دلیل ساختار نرم‌شان برای موها بسیار عالی و مفید هستند.

2- ابریشم و روسری ابریشمی برای هیچ پوستی تحریک کننده نیست و بسیار ظریف‌تر از پنبه است. 

3- روسری ابریشمی ایجاد حساسیت نمی‌کند و به نوعی ضد حساسیت است.

4- برای تنظیم دما در فصل‌های گرم و سرد سال بسیار مناسب است.

5- استفاده از آن برای آرامش بیشتر و خواب راحت توصیه می‌شود.

6- یک انتخاب فوق العاده با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت برای همه سلیقه‌ها

پیشنهاد نویسنده: لبیل مراقبتی شال و روسری چه مفهمومی دارد؟


خرید شال و روسری ابریشمی از وستای 

2 2

وستای دیزاین یکی از بزرگترین فروشگاه‌های شال و روسری تولید ایران است. طراحی‌های وستای الهام گرفته از معماری و نقوش سنتی ایرانی است. وستای روسری‌های جذابی را در جنس ابریشمی تولید می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم به قسمت فروشگاه سایت وستای مراجعه کنید. 

مزایای استفاده از روسری ابریشمی  

نویسنده : الناز قندفروش

 

دیدگاهتان را بنویسید