مجله وستای

چگونه شال و روسری نخ کش شده را ترمیم کنیم؟

image 76

چگونه شال و روسری نخ کش شده را ترمیم کنیم؟

جلوگیری از نخ کش شدن شال و روسری | یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی هر خانمی حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده است، نخ کش شدن شال و روسری است. اما جای نگرانی نیست، چراکه بسیاری از نخ‌های کشیده شده را می‌توان ترمیم کرد. در ادامه این مطلب به روش‌های ترمیم شال و روسری نخ کش شده و راه‌های پیشگیری از آن خواهیم پرداخت. 

جلوگیری از نخ کش شدن شال و روسری
چگونه شال و روسری نخ کش شده را ترمیم کنیم؟ 10

ترمیم شال و روسری نخ کش شده 

شاید به ظاهر شال یا روسری که نخ کش شده باشد، دیگر قابل استفاده نباشد؛ اما با انجام چند ترفند ساده می‌توانید شال یا روسری خود را مثل روز اول سالم کنید. 

اگر یکی از نخ‌ها از تارو پود شال یا روسری‌تان بیرون آمد، سعی کنید خط تار یا پود را پیدا کنید و با دست به آرامی نخ بیرون زده را به داخل هدایت کنید. بعد از آن از یک اتو داغ استفاده کنید و سپس با اتوی سرد کار را تمام کنید. در خیاطی برای اینکه لباس به خوبی اتو شود و استقامت بالایی بگیرد، بعد از اتو داغ از یک وسیله‌ای مانند سنگ مرمر یا فلزی که سرد باشد استفاده می‌کنند. اتو سرد را می‌توانید از خرازی‌ها تهیه کنید. 

حال اگر تعداد نخ‌های کشیده شده زیاد بود، می‌بایست با استفاده از یک قیچی مخصوص پارچه، نخ‌ها را به آرامی جدا کنید. سپس اتو بزنید. 

جلوگیری از نخ کش شدن شال و روسری
چگونه شال و روسری نخ کش شده را ترمیم کنیم؟ 11

راهکارهای جلوگیری از نخ کش شدن 

شال یا روسری از آیتم‌های مهمی هستند که تاثیر مستقیمی بر زیباتر دیده شدن چهره هر خانمی دارند. پس حال که به اهمیت این آیتم آگاه شدیم، باید در جهت پیشگیری از خراب شدن آن مواردی را رعایت کنیم. 

 

4 2

 

ناخن شکسته

یکی از رایج‌ترین مواردی که باعث نخ کش شدن شال یا روسری می‌شود، ناخن‌های نوک تیز ویا شکسته است. برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید، بهتر است ناخن‌های خود را همیشه سوهان بکشید ویا ناخن‌های شکسته و تیز را کوتاه کنید. 

شستشوی نادرست 

اغلب الیاف شال و روسری ظریف هستند و برای شستن آنها باید مواردی را رعایت کرد. تا حداقل امکان شال یا روسری خود را با دست بشویید. برای شستشو نیز این نکات را رعایت کنید:

 

    • حتماً از آب سرد استفاده کنید، آب داغ باعث آسیب رساندن به الیاف شال می‌شود

    • مواد شوینده را در آب ریخته و سپس شال یا روسری را داخل ظرف پر از آب قرار دهید

    • از چلاندن و فشار زیاد شال و روسری دوری کنید

    • آنها را به آرامی بشویید 

اگر قصد استفاده از ماشین لباس شویی را دارید، حتماً به لیبل مراقبی آن توجه کنید. بهتر است دمای آب ماشین سرد باشد، دور تند و خشک کن ماشین لباس شویی را غیر فعال کنید. هم چنین برای جلوگیری از نخ کش شدن شال یا روسری، آنها را درون یک کیسه قرار داده، سپس وارد سطل ماشین لباسشویی کنید. 

جلوگیری از نخ کش شدن شال و روسری
چگونه شال و روسری نخ کش شده را ترمیم کنیم؟ 12

اکسسوری های تیز 

استفاده از انگشتر، دستبند و گوشواره برای هر خانمی جذاب است، اما اگر دوست ندارید که شال یا روسری شما نخ کش شود، از اکسسوری‌های تیز، زاویه دار و نگین دار تا جایی که می‌توانید استفاده نکنید. 

 

2 2

 

فیکس کننده های روسری 

گیره‌ها از عوامل مهم بر روی نخ کش شدن شال و روسری هستند. اگر می‌خواهید از گیره برای فیکس کردن روسری استفاده کنید، حتماً در هنگام خرید آزادی مسیر آن را تست کنید و ببینید هنگام بیرون آوردن گیره از روسری کشیدگی احساس می‌کنید یا نه. یکی دیگر از فیکس کننده‌های روسری که بر نخ کش شدن شال اثر گذار است، طلق شال و روسری است. طلق‌ها بسیار حساس هستند و با کوچک‌ترین ضربه شکسته می‌شوند. در نتیجه توصیه می‌کنیم که طلق‌های شکسته را هرگز استفاده نکنید.

 

خرید مدیوم اسکارف

 

فیکس کننده بعدی، سوزن ته گرد است. خانم‌های محجبه از سوزن ته گرد برای ثابت نگه داشتن شال یا روسری‌شان استفاده می‌کنند، اما باید بدانند که هر سوزن ته گردی مناسب نیست. هنگام خرید سوزن به شفاف بودن آن دقت کنید. سوزن‌های شفاف، کمی گران‌تر از سوزن‌های معمولی هستند، اما کیفیت بهتری دارند و به هیچ وجه به پارچه آسیب نمی‌رسانند. 

حتما بخوانید: 6 روش آسان برای از بین بردن پرز شال و روسری 

گیره سر و کلیپس 

همان طور که بالاتر نیز اشاره شد، اجسام تیز دشمن تاروپود شال و روسری‌ها هستند. برای جلوگیری از نخ کش شدن شال و روسری، بهتر است از گیره سر یا کلیپس‌های نرم استفاده کنید. گیره‌های خراب و نگین دار را زیر شال نپوشید. 

خرید شال و روسری جنس خوب 

شاید فکر کنید که نخ کش شدن شال و روسری ربطی به جنس پارچه ندارد. اما باید بدانید که هر چه الیاف استفاده شده در شال و روسری بهتر باشد، احتمال ریش ریش شدن، نخ کش شدن و پرز دادن کمتر می‌شود. وستای یکی از معتبرترین برندهای اکسسوری‌هایی مانند شال، روسری، کیف و کفش است که ارزش زیادی برای کیفیت محصولات خود قائل است. یکی از بهترین مزیت‌های اکسسوری‌های وستای، فروش ست شال و روسری با کیف و کفش است. برای خرید محصولات وستای می‌توانید به دو روش خرید حضوری و خرید از طریق سایت اقدام کنید. 

جلوگیری از نخ کش شدن شال و روسری
چگونه شال و روسری نخ کش شده را ترمیم کنیم؟ 13

جلوگیری از نخ کش شدن شال و روسری
چگونه شال و روسری نخ کش شده را ترمیم کنیم؟ 14

 

دیدگاهتان را بنویسید