مجله وستای

شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری چیست؟

image 3

شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری چیست؟

روسری مناسب مراسم خواستگاری | یکی از مهم‌ترین مراسم‌های ایرانی، جلسه خواستگاری است. هر دختر و پسری دوست دارد بهترین لباس خود را بپوشد و به زیبایی در جمع بدرخشد. اما برای درخشیدن لازم است آیتم‌های لباس را به خوبی و با هماهنگی کامل کنارهم ست شوند. در ادامه به شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری که یکی از پرچالش‌ترین انتخاب‌ها برای هر بانویی است، خواهیم پرداخت. 

روسری مناسب مراسم خواستگاری
شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری چیست؟ 10

انتخاب رنگ مناسب 

انتخاب رنگ یکی از موارد مهم برای ست کردن لباس و روسری مناسب مراسم خواستگاری است. آیا هر رنگی برای چنین شبی مناسب است؟ قطعاً نه. رنگ‌های تیره، مات و همچنین سفید و شیری برای جلسه خواستگاری گزینه خوبی نیست. چراکه رنگ‌های تیره‌ای همچون مشکی و قهوه‌ای عموماً به عنوان رنگ عزا شناخته می‌شود. همچنین رنگ‌هایی مثل سفید و شیری برای مراسم‌های بله برون، عقد کنان و… انتخابی مناسب‌تر خواهند بود. 

 

4 2

 

از بین سایر رنگ‌ها به سراغ رنگی بروید که با پوست شما بیشترین هماهنگی را داشته باشد. به طور مثال اگر پوست روشن و سفیدی دارید، رنگ‌های پاستلی و خیلی روشن شما را رنگ پریده و بیمار نشان می‌دهد. اگر پوست سبزه و گرمی دارید، رنگ‌های گرمی همچون قرمز، خردلی و طلایی برای شما مناسب است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب قشنگ ترین شال و روسری برای پوست سبزه چیست؟ را مطالعه کنید.

 

2 2 

انتخاب جنس مناسب 

جنس شال و روسری از اهمیت ویژه‌ای در مراسم خواستگاری برخوردار است. قطعاً استفاده از شال و روسری روزمره برای چنین جلسه‌ای مناسب نیست. بهترین جنس‌ها شال و روسری‌های نخ ابریشم، ابریشم، ساتن، لمه و پلیسه هستند. اگر دارای صورت لاغری هستید، شال یا روسری‌های لمه دار ویا پلیسه بهترین گزینه برای شما هستند. برای خرید بهینه یا کپسولی پینشهاد می‌کنیم حتماً حدقل یک روسری نخ ابریشم یا ابریشمی داشته باشید. چرا که این جنس از روسری برای بسیاری از موقعیت‌ها از غیر رسمی تا رسمی مناسب هستند. 

بستن شال و روسری 

حتماً این مورد را در انتخاب شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری در نظر داشته باشید که نباید سر باشند و موجب کلافه شدن شما شوند. بهتر است شال ویا روسری را انتخاب کنید که قبلاً پوشیده‌اید و اصطلاحاً قلق بستن آن را می‌دانید. اگر لازم است حتماً از فیکس کننده‌های شال و روسری مانند طلق روسری، گیره و… استفاده کنید تا آرامش بیشتری در جلسه داشته باشید. 

روسری مناسب مراسم خواستگاری
شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری چیست؟ 11

شال بهتره یا روسری؟

برای مراسم خواستگاری شال بپوشیم یا روسری؟ پاسخ این سوال به دو مورد بستگی دارد. اول فرم صورت و دوم سلیقه. به طور کلی بانوان دارای 7 فرم صورت هستند که می‌بایست متناسب با آن شال یا روسری خود را انتخاب کرده و سر کنند. برای آگاهی از فرم صورت خود، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کامل ترین راهنمای انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت را بخوانید. اما این نکته را نیز باید بدانید که روسری رسمیت بیشتری به نسبت شال دارد و استایل‌ شما را کلاسیک‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه توصیه می‌کنیم اگر کت و شلوار را برای مراسم خواستگاری انتخاب کرده‌اید، آن را با یک روسری قواره متوسط ست کنید. همچنین مینی اسکارف‌ها نیز برای ست شدن با سارافون و کت انتخابی عالی خواهند بود. 

روسری مناسب مراسم خواستگاری
شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری چیست؟ 12

مدل شلوغ یا ساده؟

شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری، می‌تواند طرح شلوغ ویا ساده داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که طرح‌های خیلی شلوغ نیز مناسب نیستند. چراکه از رسمیت جلسه خواستگاری کم می‌کند. انتخاب طرح‌های ساده استایل شما را مینیمال نشان می‌دهد. پس اگر به دنبال زیبایی در عین سادگی هستید، شال ویا روسری ساده بهترین گزینه هستند. شال و و روسری‌های وستای با طرح‌های سنتی و اصیل ایرانی برای شب خواستگاری، جشن‌های بله برون، عقد کنان و… انتخابی بی نظیر هستند. 

 

3 4

 

قواره بزرگ یا کوچک؟

انتخاب قواره روسری مناسب مراسم خواستگاری، بستگی به دیگر آیتم‌هایی دارد که قصد پوشیدن آن را دارید. به طور مثال اگر پیراهن بلندی می‌پوشید که در قسمت پایین تنه آن کار شده است، می‌توانید از روسری قواره دار ماندد 120*120 استفاده کنید. اگر کت و شلواری انتخاب می‌کنید که در قسمت بالاتنه دارای یقه بزرگ، سنگ دوزی و حجم است، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روسری‌های کلاسیک و حتی مینی اسکارف‌ها بروید. 

روسری مناسب مراسم خواستگاری
شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری چیست؟ 13

جمع بندی

  • شال یا روسری خود را قبل از مراسم خواستگاری حداقل یکبار تست کنید تا در شب خواستگاری آرامش بیشتری داشته باشید و کلافه نشوید. 
  • از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای ویا سفید و شیری پرهیز کنید.
  • قواره روسری یا شال خود را متناسب با فرم و مدل لباس‌تان انتخاب کنید. 
  • جنس‌های ابریشم، نخ ابریشم، ساتن و لمه بهترین گزینه برای انتخاب شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری هستند.
  • به سراغ روسری یا شال‌های خیلی شلوغ نروید. 

خرید شال و روسری از وستای 

وستای دیزاین یکی از برندهای معتبر ایرانی است که از سال 1394 در زمینه اکسسوری بانوان فعالیت خود را آغاز کرده است. ما با استفاده از نقوش سنتی و اصیل ایرانی و الهام از معماری ایرانی، شال و روسری‌های متنوعی را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید می‌کنیم. وستای انتخابی عالی برای بانوانی است که می‌خواهند در مراسم‌ها، جشن‌ها و موقعیت‌های متفاوت به زیبایی بدرخشند. 

روسری مناسب مراسم خواستگاری
شال و روسری مناسب مراسم خواستگاری چیست؟ 14

 

دیدگاهتان را بنویسید