مجله وستای

کامل ترین راهنمای انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت 

roosari abrisham scaled

کامل ترین راهنمای انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت | دانستن فرم صورت و انتخاب صحیح براساس آن نقش مستقیمی بر زیباتر دیده شدن شما دارد. اگر بر فرم صورت خود آگاه باشید، دیگر در خرید شال یا روسری، عینک و حتی لباس تردید نمی کنید و علاوه بر خریدهای بهینه‌تر در زمان خود نیز صرفه جویی می‌کنید. پس اگر دوست دارید مثل یک الماس در هر جمعی بدرخشید، حتماً با ما همراه باشید. 

انواع فرم صورت 

در ابتدا باید با 5 نوع از فرم صورت مخصوص بانوان آشنا شویم. برای تشخیص درست فرم صورت باید از دو روش اندازه گیری و آیینه استفاده کنید. در روش اول به اندازه‌هایی طول صورت، خط فک، استخوان‌های گونه و پهنای پیشانی نیاز دارید. برای اندازه گیری گونه، به سراغ پهن‌ترین قسمت آن بروید. همچنین برای اندازه گیری خط فک، ابتدا خط کش را مماس با خط لب قرار دهید، سپس محلی که مفصل فک قرار دارد را با خط کش اندازه بگیرید. 

68T 3zif2Lkz0qknsYedp4IrxPYoYRCHEI5T2ixpxPLwPk6E u0Wx3CSZkXEQY6vcdkGpacsc3 8IkntmePTzelKKb

 

فرم صورت بیضی: 

فرم صورت بیضی بین زنان بیشتر رایج است. در این فرم صورت اندازه طول صورت، یعنی از ریشه مو تا انتهای چانه، بزرگ‌تر از پهنای استخوان گونه است. و طول پیشانی نیز از اندازه خط فک بزرگ‌تر است. برای تشخیص راحت‌تر از آیینه استفاده کنید. اگر طول صورت پهن‌تر از عرض آن است و چانه‌های باریکی دارید، جزو فرم‌ صورت بیضی هستید. 

2 2

فرم صورت مربعی: 

صورت مربعی بین آقایان رواج بیشتری دارد. در این فرم صورت اندازه پیشانی، طول صورت، خط فک و استخوان گونه تا حدودی برابر است. به عبارت دیگر چانه انحنای کمی دارد و خط فک کاملاً مشخص است. افرادی همچون بردپیت و آنجلیناجولی دارای چنین فرم صورتی هستند. 

فرم صورت مستطیل یا کشیده: 

در فرم صورت مستطیلی یا کشیده بزرگ‌ترین اندازه، طول صورت است. همچنین اندازه‌های پیشانی، استخوان گونه و خط فک تقریباً مشابه هستند. این نوع از فرم صورت به راحتی در آیینه قابل تشخیص است. در این نوع فرم صورت چانه کمی حالت بیضی شکل دارد.

فرم صورت گرد:

، اندازه طول صورت با استخوان گونه برابر بوده و از خط فک و استخوان گونه بزرگ‌تر است. این نوع از فرم صورت دارای چانه‌های گردی هستند. بهترین شخصی که این فرم صورت را دارد، سلنا گومز، خواننده آمریکایی، است. 

فرم صورت قلبی: 

از دیگر فرم‌های صورت، صورت قلبی نام دارد. اگر چانه‌های شما نوک تیز است و پیشانی‌تان بزرگ‌تر از استخوان گونه است، شما دارای صورت قلبی شکل هستید. 

3 4

انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت

حال که با پرطرفدارترین فرم‌های صورت آشنا و به آن آگاه شدید، به انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت خواهیم پرداخت: 

 

شال یا روسری برای صورت بیضی

صورت‌های بیضی شکل محدودیتی در انتخاب شال یا روسری ندارند. چراکه جزو فرم صورت متعادل شناخته می‌شوند. این افراد می‌توانند از مدل موی بلند یا کوتاه برای تشدید زیبایی شان کمک بگیرند؛ اما باید در نظر داشته باشند که موها دارای لایه‌های حداقلی و حالت دار باشند. 

 

WQq3jIPXKG12g9kJsLfUQK lDOeRL IN209CmT77dpKM47N2cbZZAUSAA5HfraMvqR4dIC0eA da0Nlpm9gagCKVpnvs

 

شال برای صورت مربعی

کسانی که فرم صورت مربعی شکل دارند، باید بدانند که ویژگی‌های صورت‌شان پر رنگ است و باید کاری کنند تا زوایای صورت نرم‌تر دیده شود. برای این مدل از فرم صورت‌، شال انتخابی مناسب‌تر نسبت به روسری است. افراد با فرم صورت مربعی بهتر است از شال به رنگ‌های ملایم، روشن ویا پاستلی استفاده کنند. همچنین هنگام سر کردن شال چین‌هایی را کنار خط فک ایجاد کنید و شال را آزادتر سر کنید. 
بهترین مدل مو برای فرم صورت مربعی زیر شال، مدل باب کوتاه ویا چتری چند لایه است. شما باید با موهایتان زاویه‌های صورت را بپوشانید و نگاه‌ها را به جای فک به سمت استخوان گونه ببرید.

GpXYj5qTK3NPFhskSxJRjoJ4xPO5SQC6AEvztYSv jlvF BRGbnjRlTDQONfA qQW72Fp cICTy0lcPs5Ujy7Mop35cNonYj1m7nXMPXWXldOM

 

شال یا روسری برای صورت کشیده

یکی از صورت‌های رایج بین زنان ایرانی فرم صورت کشیده یا مستطیلی است. اگر چنین فرم صورتی دارید، بهتر است بخشی از پیشانی را با مدل مو ویا هدشال بپوشانید. بهترین شال یا روسری برای صورت کشیده مدل‌هایی است که بر کشیده‌تر دیده شدن صورت شما تاکید نکند. شال خود را طوری ببندید که بخش افقی آن یعنی استخوان گونه و خط فک بیشتر دیده شود. به طول مثال می‌توانید از روسری یا شال با طرح‌های شلوغ در قسمت مرکزی استفاده کنید ویا اگر به دنبال طرح‌های مینیمال‌تر هستید، موهای خود را فر یا حالت‌دار کنید. همچنین اگر به سراغ چتری می‌روید، مدل چتری انتخاب کنید که لبه‌های گرد و نرمی داشته باشد تا تعادل را بین چهره شما ایجاد کند.

4 2 

 

شال یا روسری برای صورت گرد

برای انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت، کسانی که دارای این مدل از فرم صورت هستند، باید عکس صورت‌های کشیده عمل کنند. مدل شال یا روسری برای صورت گرد، باید به گونه‌ای باشد که فرم گرد آن را تشدید نکند. سعی کنید از مدل شال یا روسری استفاده کنید که آزادتر روی سر باشند. اگر خیلی کیپ ببندید، بر حالت گرد آن تاکید کرده‌اید. شال و روسری با نقوش رنگارنگ و اپتیکال می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این فرم صورت باشد. وستای برای فرم صورت گرد محصولات متنوعی را ارائه کرده است. 

اگر دوست دارید روسری یا شال خود را کیپ ببندید، به آن زاویه بدهید و صورت خود را به فرم بیضی شکل نزدیک کنید.

Bz2y rfTR4H6lg61ZEoiGgTaaBWDXHQszf tFNETs39lscerQ3BCozb6uPQwjCSnBEiAAGK5JJ2NDCAoA 3XBkTbIsAc7xjSulpUbq55WEW1Ria3cIvykZNdJTsWdiFLkfwpXyzoqU2XKRHvovy zjtAKWvQNad0uINcBpDTYBeBmYBzX40652Qu Nz9rlMdzmiKSuFkhw

شال یا روسری برای صورت قلبی

افراد با چنین فرم صورتی، نباید ابروهایشان را با شال، روسری یا مو بپوشانند. سعی کنید شال یا روسری را دور گردن‌تان بچرخانید. بهترین شال یا روسری برای صورت قلبی، مدل‌های حاشیه‌دار هستند. همچنین شال‌هایی که در قسمت انتهایی دارای نقوش بیشتری است، برای شما مناسب خواهد بود. برای انتخاب مدل مو، به سراغ رنگ‌های آمبره بروید ویا موهایتان را از قسمت زیر گوش به پایین موج‌دار یا فر کنید.

Z8RalXnz6cJGhJLynX8EIqFyeP6XJ0fsDmcGi38wvqXAeWkc1oepZQk1jgVAqIVqqmBrjwLkf1pc19arIx0Zh9rmONxQ23XALvCOeyTYtdwceK7ZZRlKBqbcovIUrU9pNQnaKsSGnJyE8y

سخن پایانی

برای انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت، وستای دیزاین بهترین انتخاب است. چراکه ما سعی کرده‌ایم در طراحی‌های خود تمامی فرم‌های صورت را در نظر بگیریم. راستی فرم صورت شما کدام است؟ اگر نیاز به راهنمایی دارید، حتماً پیام بگذارید.

نویسنده : الناز قندفروش

دیدگاهتان را بنویسید