مجله وستای

روش های آسان برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری

image 4

روش های آسان برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری 

از بین بردن الکتریسیته شال و روسری | الکتریسیته شال و روسری، یکی از رایج‌ترین مواردی است که همه ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. الکتریسته باعث می‌شود مو و سایر اجزای لباس به یکدیگر بچسبند و حس کلافگی و ناراحتی را به ما منتقل می‌کنند. حال برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم، لازم است راهکارهایی را آموزش ببینیم که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

از بین بردن الکتریسیته شال و روسری
روش های آسان برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری 10

الکتریسیته چیست؟

به یاد دارید که در کودکی با آهنربا بازی می‌کردید و فهمیدید که هر آهنربا یک بار مثبت و یک بار منفی دارد. بارهای موافق مثل مثبت با مثبت یا منفی با منفی یکدیگر را دفع می‌کنند و بارهای مثبت و منفی به هم می‌چسبند. 

 

2 2

 

الکتریسیته نتیجه عدم تعادل بیش از حد بارهای مثبت یا منفی درون ویا روی یک جسم است. برای از بین رفتن این تعادل باید شوکی رخ دهد.

به طور مثال: وقتی که روی فرش قدم می‌زنید، اگرچه آن را نمی‌ببینید، کفش و بدن شما در حال ساخت الکترون‌های اضافی یا بارهای منفی هستند. هنگامی که سطح دیگری مانند یک حیوان خانگی یا دستگیره در را لمس می‌کنید، بارهای منفی اضافی خود را به شکل الکتریسیته آزاد می‌کنید.

مثال دیگر اینکه زمانی که شال یا روسری شما با موهایتان برخورد می‌کند، الکترون‌های آن را جذب کرده و باعث الکتریسیته می‌شوند. در ذیل این مطلب به مواردی که باعث الکتریسته در شال و روسری می‌شوند، اشاره خواهیم کرد.

 

8 2

جنس روسری 

جنس روسری، یکی از عواملی است که بر میزان الکتریسیته شدن، تاثیر گذار است. الیاف طبیعی پشم و پلی استر جزو الیافی هستند که الکترون‌ها را کمتر از سایر الیاف‌ها از بین می‌برند. همچنین روسری ابریشمی به دلیل صاف بودن سطح، الکتریسیته کمتری را ایجاد می‌کنند. 

از بین بردن الکتریسیته شال و روسری
روش های آسان برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری 11

شرایط آب و هوا 

اگر در آب و هوای خشک مانند شهر تهران، زندگی می‌کنید، هوای اطراف شما از قبل با الکتریسیته ساکن شارژ شده است. هنگامی که روسری از جنس الیاف طبیعی یا مصنوعی را می‌پوشید، الکتریسیته ساکن موجود در هوا به روسری شما می‌چسبد. 

حتماً بخوانید: نحوه شستن شال و روسری و افزایش طول عمر آن 

روش از بین بردن الکتریسته شال و روسری

از بین بردن الکتریسیته شال و روسری
روش های آسان برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری 12
  1. کاغذ خشک کن:

    ساده ترین راه برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری، استفاده از کاغذ خشک کن است. درون کاغذهای خشک کن، از نرم کننده حاوی مواد ضد الکتریسیته استفاده شده است. یک کاغذ خشک کن را روی روسری خود بمالید ویا روی آویز شال و روسری خود قرار دهید. با این کار بارهای موجود بر روی سطح شال یا روسری خود را کاهش می‌دهید.
  1. آویز فلزی: یک آویز فلزی می‌تواند راه حل خوبی برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری باشد. خصوصاً اگر جنس آنها از ابریشم است، این روش را حتماً امتحان کنید و الکترون‌های ساکن را آزاد کنید.
  1. نرم کننده: استفاده از نرم کننده لباس، یکی از رایج‌ترین راهکارها برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری‌های شماست. بهتر است بعد از اینکه شال یا روسری خود را شسته و خشک کردید، یک محلول آب و یک قاشق غذاخوری نرم کننده آماده کنید و روی آنها با کمی فاصله اسپری کنید.
  1. اسپری مو: اسپری مو نه تنها برای موها مفید هستند، بلکه می‌توان از آنها برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری نیز استفاده کرد. تنها کافی است شال یا روسری خود را به پشت آویزان کنید و از فاصله حداقل 30 سانتی متری به آن اسپری کنید تا جای لک روی آن باقی نماند.
از بین بردن الکتریسیته شال و روسری
روش های آسان برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری 13

روش های راحت در منزل 

  1. استفاده از سنجاق قفلی: یک سنجاق قفلی در منزل همه ما پیدا می‌شود و استفاده از آن روشی راحت و بسیار کاربردی است. سنجاق قفلی نیز مانند یک آویز فلزی، الکترون‌های ساکن را از بین می‌برد. این آیتم کوچک مقداری از بار را در خود نگه می‌دارد و اجازه تجمع الکترون‌ها را نمی‌دهد. می‌توانید یک سنجاق قفلی کوچک را به گوشه شال یا روسری خود آویزان کنید.
  1. استفاده از فریز: فریز تنها برای نگهداری مواد غذایی نیست. شما می‌توانید روسری یا شال خود را به مدت حداقل 30 دقیقه درون فریز قرار دهید تا الکتریسیته ساکن را از روی سطح آنها خارج کنید. 

پیشگیری از الکتریسیته ساکن 

  • الکترون‌ها بیشتر در آب‌وهوا و پوست‌های خشک رشد می‌کنند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حتماً از مرطوب کننده مو و پوست استفاده کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از الکتریسیته ساکن، استفاده از سرکه است. در حین شستشو شال ویا روسری‌تان کمی سرکه اضافه کنید. 
  • بعد از شستشو شال و روسری، آنها را تکان دهید تا از ایجاد بار ساکن در سطح آنها جلوگیری کنید. 

پیشنهاد نویسنده: لبیل مراقبتی شال و روسری چه مفهمومی دارد؟

 

4 2

کلام آخر

الکتریسیته شدن شال و روسری اتفاقی رایج برای بانوان ایرانی است. ما سعی کردیم بهترین روش‌ها را برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری معرفی کنیم، تا با آرامش و حس بهتری استایل کنید. برند وستای با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال، توانسته است به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های شال و روسری کشور تبدیل شود. برای دیدن محصولات وستای دیزاین وارد بخش فروشگاه سایت شوید. 

از بین بردن الکتریسیته شال و روسری
روش های آسان برای از بین بردن الکتریسیته شال و روسری 14

 

دیدگاهتان را بنویسید