مجله وستای

شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟

image 32

شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟

روسری با لباس مجلسی | یکی از دغدغه‌های خانم‌های شیک پوش، ست کردن لباس برای مهمانی‌، جشن‌ و مراسم‌های رسمی است. چراکه داشتن ظاهری شیک و زیبا از اهمیت بالایی برخوردار است. یک استایل خوب و اصولی شخصیت شما را ارزشمند می‌کند، باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود و جایگاه شما را در ذهن مردم متفاوت خواهد کرد. حال از اهمیت این موضوع آگاه شدیم، لازم است در مورد ست کردن لباس‌هایمان خصوصاً لباس مجلسی دقت بیشتری داشته باشیم. ما در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم. 

روسری با لباس مجلسی
شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟ 10

با لباس مجلسی شال یا روسری؟

پاسخ این سوال بستگی به سلیقه شما و مدل لباس‌تان دارد. گاهی اوقات یک سری از لباس‌های مجلسی که ساده‌تر هستند، با شال‌ طرح‌دار ترکیب بهتری ایجاد می‌کنند. اما اگر بخواهیم از لحاظ قوانین پوششی به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که، روسری رسمیت بیشتری به نسبت شال دارد. به عبارت دیگر برای جشن‌های مجلسی و مراسم‌های رسمی روسری انتخاب بهتری است. البته این را در نظر داشته باشید که روسری سن را کمی بالاتر نشان می‌دهد و استایل‌تان را کلاسیک می‌کند. 

4 2

جنس مناسب روسری با لباس مجلسی

آیا هر جنس شال و روسری با لباس مجلسی مناسب است؟ قطعاً نه. برخی از جنس‌ها مانند نخ ویسکوز و موهر برای استفاده روزمره تا نیمه رسمی توصیه می‌شوند. برای ست شال یا روسری با لباس مجلسی به سراغ جنس‌هایی مانند کرپ حریر، حریر، ساتن، ساتن ابریشم، نخ ابریشم، لمه، پلیسه و مخمل بروید. 

اگر صورت لاغر و کشیده‌ای دارید، شال یا روسری از جنس لمه، پلیسه و مخمل گزینه‌ای عالی برای شما هستند. چراکه آنها باعث توپرتر دیده شدن شما می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر از مدل مناسب شال یا روسری برای افراد لاغر می‌توانید مطلب 6 راهکار کاربردی برای انتخاب شال و روسری افراد لاغر را مطالعه بفرمائید.

برای انتخاب روسری از جنس حریر مراقب باشید! چراکه حریرهای موجود در بازار قیمت‌های متنوعی دارند. روسری حریر با کیفیت مرغوب برای لباس مجلسی مناسب خواهد بود. 

روسری با لباس مجلسی
شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟ 11

به جزئیات توجه کنید

هنگام تهیه شال یا روسری حتماً به جزئیات آن دقت کنید. به طور مثال اگر شال‌تان شما حاشیه دار است، دقت کنید که حاشیه شال با تنه شال چگونه متصل شده است؟ آیا دوخت خوبی دارد؟ اگر جایی از شال یا روسری دارای پرز، ریش ریش ویا نخ کشیده شده است، هرگز آن را نخرید. شما باید برای مراسم مجلسی خوش تیپ باشید. نه اینکه دغدغه مشخص شدن معایب شال یا روسری‌تان باشید. 

2 2

اگر قصد تهیه شال یا روسری سنگ دوزی شده را دارید، حتماً آن را به پشت برگردانده و دوخت سنگ‌ها را بررسی کنید. دوخت‌های شل را خودتان محکم کنید. توجه به جزئیات، باعث می‌شود دغدغه کمتری در مراسم‌ها داشته باشید و احساس خوبی را تجربه کنید.

روسری با لباس مجلسی
شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟ 12

شال و روسری طرح‌دار یا ساده؟

ساده یا طرح‌دار بودن شال یا روسری، به نوع لباس مجلسی‌تان بستگی دارد. اگر بالاتنه شال یا روسری شما کار شده است یا دارای حجم و چین است، بهتر است از شال یا روسری ساده استفاده کنید ویا نقوشی را انتخاب کنید که کمرنگ باشند یا در حاشیه کار شده باشند. حتی شال و روسری‌های رنگ پاستلی نیز خوب عمل می‌کنند. 

شال یا روسری با لباس مجلسی  

  • اگر پیراهن بلند دارید و در قسمت پایین تنه یا همان دامن، چین و حجم زیادی دارید. بهتر است شال خود را طوری ببندید که به دو طرف شانه‌هایتان هدایت شود. بدین صورت جلوه بیشتری خواهد داشت. همچنین استفاده از روسری در هر نوع قواره‌ای مجاز است. 

  • اگر پیراهن کوتاه دارید، انتخاب یک روسری مینی اسکارف مجلسی عالی خواهد بود. مینی اسکارف‌ها دارای ابعاد 70*70 ویا 80*80 هستند. این روزها که مینی اسکارف بسیار ترندی و مد روز است، استفاده از آن استایل شما را خاص و متمایز می‌کند. 

روسری با لباس مجلسی
شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟ 13

  • اگر پیراهن یا کت و شلواری می‌پوشید که در قسمت بالاتنه کار شده اند یا دارای سنگ دوزی، حجم و… هستند، شال یا روسری خود را طوری ببندید که مدل لباس مجلسی‌تان پنهان نشود. به طور مثال روسری‌های قواره متوسط و کلاسیک وستای بهترین گزینه هستند.

  • مدل بستن شال یا روسری تاثیر مستقیمی بر استایل شما دارد. سعی کنید از مدل‌های جدید و در عین حال راحت استفاده کنید تا ظاهری شیک و متفاوت داشته باشید. ما در مقاله 8 مدل بستن شال و روسری شیک و خاص به این موضوع پرداخته‌ایم.

رنگ مناسب شال و روسری 

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب شال یا روسری با لباس مجلسی، هماهنگی رنگ آنهاست. علاوه بر آن به تناسب رنگ شال یا روسری‌تان با رنگ پوست‌تان دقت کنید. رنگ‌های گرمی مانند قرمز، قرمز نارنجی، نارنجی، زرد و سبز زرد برای پوست‌های گرم مناسب هستند و رنگ‌های سردی مانند آبی، کله غازی، سرمه‌ای و سبز برای پوست‌های سرد. 

اگر اهل پوشیدن لباس‌های ترندی هستید، پیشنهاد می‌‌کنیم از رنگ‌ شال یا روسری ترند 2023 استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند سرخابی، قرمز نارنجی، سبز، رنگ‌های خاکی و قهوه‌ای روشن جزو ترندهای سال 1402 هستند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه ست کردن این رنگ‌ها مطلب آشنایی کامل با 6 شال و روسری رنگ سال 2023 را بخوانید. 

روسری با لباس مجلسی
شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟ 14

خرید شال یا روسری با لباس مجلسی 

وستای به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین و حضوری شال و روسری، گزینه‌ای بسیار عالی برای خرید و ست کردن شال و روسری با لباس مجلسی است. 

روسری با لباس مجلسی
شال و روسری مناسب با لباس مجلسی چیست؟ 15

دیدگاهتان را بنویسید