مجله وستای

نحوه شستن شال و روسری و افزایش طول عمر آن 

روسری نخی اوت لت R187

نحوه شستن شال و روسری | شال و روسری به عنوان یک اکسسوری پرکاربرد بین زنان ایرانی است. اما برای اینکه از دون دون شدن، نخ کش شدن و درکل خراب شدن آنها جلوگیری کنیم، لازم است از نگهداری درست و نحوه شستن شال و روسری آگاهی لازم را داشته باشیم. در ادامه این مطلب به طور گام به گام و مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

XroTnyQ6t9ucCkR7jqnNi3KosMdmzBOVVGs9VjypFDP7aWSeGRqEM3zN7kyJShHmu818EadOro1xAl9 2QN7foPus5Im1Nn

مرحه 1. پرکردن وان با آب سرد 

در مرحه اول از نحوه شستشوی شال و روسری باید بدانید پارچه‌های نخی، ابریشمی و پشمی نباید در ماشین لباس شویی شسته شوند. چراکه حرکت ماشین لباس شویی خیلی تند است و باعث آسیب به تاروپود آنها می‌شود. لگن یا ظرفی را پیدا کنید که روسری یا شال‌تان به طور کامل داخل آن قرار بگیرد.
سپس ظرف را با آب تمیز و خنک پر کنید. از آب گرم یا داغ استفاده نکنید، چراکه باعث آسیب به شال و روسری شما می‌شود. برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای تنظیماتی‌ هستند که به طور خاص برای شستشوی ملایم پشم طراحی شده اند. اگر ماشین لباسشویی شما چنین تنظیماتی دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

LM hUQHT1rfj6I TX2BSFNR9VfDRIMIXGqvuZWT1ef3Jb8rryvUsClW7M1IoXuGpRE eRcrQQkUxZQwudBUBlFotFRqbMhq22XU9qlLdx47jZZeeYHmq 8dm8 DRTiGhGpBSnVC 2oReEofPJ7Cnkg

مرحله 2. اضافه کردن مواد شوینده

هنگامی که ظرف‌تان با آب خنک پر شد، 1 قاشق غذاخوری مایع لباسشویی را اضافه کنید. مواد شوینده را با قاشق یا دست در آب هم بزنید. اگر از پودر شوینده استفاده کرده اید، آب را هم بزنید تا تمام پودر حل شود.

 

6 2

مرحله 3. شستشو شال و روسری

هنگامی که ظرف مایع شما آماده شد، روسری خود را بردارید و آن را کاملا زیر آب فرو ببرید. روسری یا شال خود را چند بار در آب بچرخانید و اجازه بدهید حداقل تا ده دقیقه در ظرف استراحت کند.

مرحله 4. آبکشی 

برای آبکشی می‌تواند لگن را دوباره با آب خنک پر کنید ویا روسری را زیر شیر آب قرار دهید. هنگام آبکشی روسری را به آرامی مالش دهید و هرگز آن را مچاله یا چنگ نزنید. زمانی که حباب مواد شوینده روی شال یا روسری‌تان به طور کامل از بین رفت، آبکشی را تمام کنید.

مرحله 5. خشک کردن 

پس از شستن و آبکشی روسری، آن را بین دو حوله تمیز قرار دهید و با دستان خود روی حوله‌ها فشار دهید تا آب اضافی آن به خوبی خشک شود. سپس آن را بر روی یک چوب لباسی پلاستیکی آویزان کنید، چراکه چوب لباسی فلزی یا چوبی به جنس ابریشم آسیب می‌زند. در مرحله بعد آن را در هوای آزاد قرار دهید. البته باید بدانید که نور مستقیم خورشید به روسری یا شال ابریشمی آسیب می‌زند.

مرحه 6. اتو زدن 

روسری ابریشمی یا نخی را در حالت مرطوب و نیمه خشک اتو بزنید. بهتر است اتو را به طور مستقیم روی آن قرار ندهید و از یک پارچه کمک بگیرید. 

Xthu3D3cD26CM6z2QHrzM4gggjWIaJmUsF5QPlYyGuQOx0xzNLRq0l 2K9H3R3B6b3ehVkrXAls48tNY8XHRtuD1HCqJcFIhFLEUdeIDWRfLMeIo05DQ500G

نگاه کردن به برچسب مراقبتی 

دیدن برچسب مراقبتی یکی دیگر از موارد مهم در نحوه شستن شال و روسری است. بر روی این برچسب‌ها به مواردی همچون درصد پشم، نخ و پلی استر محصول، درجه تنظیم ماشین لباسشویی، میزان دمای آب و… اشاره شده است.را مطالعه کنید.

Vy VH U0LjCy5MOYujJ8TM6nPjJsoZrHNrXgrplGw9bXxAfjng4 wYYnhylyanNAGlXpKzIzJZ0Xej9Ntu7pw4k98HgW

شستشو در ماشین لباس شویی 

روسری یا شال‌های خود را بهتر است با البسه همرنگ داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. روش عالی‌تر این است که از یک کیسه مخصوص استفاده کنید و روسری را جداگانه قرار دهید تا از گره شدن الیاف جلوگیری شود. باتوجه به برچسب مراقبتی دمای ماشین را تنظیم کنید. از نرم کننده و خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

 

3 4

شستشو با آب و سرکه 

یکی دیگر از نکات مهم نحوه شستن شال و روسری، استفاده از آب و سرکه است. روسری ویا شال‌های ابریشمی بعد از مدتی نرمی خود را از دست می‌دهند. برای اینکه نرمی ابریشم را به او باز گردانید، لازم است از محلول آب و سرکه بهره مند شوید. یک چهارم فنجان سرکه سفید را در 3 لیتر آب ولرم بریزید و روسری را به مدت نیم ساعت در آب استراحت دهید. نگران بوی سرکه نباشید، با چند بار آبکشی روسری از بین خواهد رفت.

 

2 2

لکه‌های روی شال و روسری را چگونه از بین ببریم؟

بر روی قسمت لک شده شال یا روسری خود کمی مایع شوینده بریزید و سپس با انگشت آن را بمالید. بعد از آن اجازه دهید 15 دقیقه استراحت کند.

روسری نخی را چگونه بشوییم؟

جنس نخی نسبت به ابریشم و پشم مقاوم‌تر است. با این حال بهتر است شال و روسری نخی را با دست بشویید. اما اگر قصد شستشو با ماشین لباسشویی را دارید، تنظیمات آن را چک کنید و از خشک کن استفاده نکنید.

روسری ساتن را چگونه بشوییم؟

روسری‌های ساتن کمی حساس هستند. برای اینکه از براق بودن آن محافظت شود، بهتر است به صورت دستی شستشو شود. هنگام شستشو تنها چند دقیقه از مایع شوینده استفاده کنید و چنگ نزنید.

شال و روسری را چطور اتو بزنیم؟

تمامی شال و روسری‌ها را به طور غیر مستقیم اتو بزنید. برای اینکار می‌توانید از یک پارچه تمیز استفاده کنید.

نویسنده : الناز قندفروش

دیدگاهتان را بنویسید