مجله وستای

روش های اصولی برای تمیز کردن کیف سفید

image 33

روش های اصولی برای تمیز کردن کیف سفید


کیف سفید با چی تمیز میشه | کیف‌های چرمی هنگام تمیز کردن نیاز به توجه ویژه دارند. چرم سفید به وضوح سریع‌تر از چرم‌های تیره کثیف می‌شود، بنابراین برای حفظ ظاهر کیف باید بسیار مراقب باشید. از یک پارچه میکروفایبر برای پاک کردن کیف خود هر هفته استفاده کنید. بسته به نوع لکه، لکه ها را می‌توان با صابون ملایم رقیق شده، لاک کفش سفید، پودر بچه یا یک محصول تمیزکننده حرفه‌ای چرم درمان کرد. در صورت عدم استفاده، کیف خود را در مکانی عاری از گرد و غبار و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. چرم را با حالت دادن به آن هر چند ماه یکبار انعطاف پذیر نگه دارید. برای دانستن روش های اصولی و اینکه کیف سفید با چی تمیز میشه؟ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کیف سفید با چی تمیز میشه

روتین تمیز کردن کیف

کیف سفید با چی تمیز میشه؟ اگر به صورت مرتب و همیشگی از کیف سفید خود استفاده می‌کنید، لازم است هر هفته گرد و غبار را از روی آن بردارید تا از کدر شدن کیف‌تان جلوگیری کنید. با کمک یک پارچه میکروفایبر، دو قطره مایع و آب سطح کیف‌تان را به آرامی تمیز کنید. پارچه‌های میکروفایبر را می‌توانید از سوپر مارکت، هایپر استار و فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنید. همچنین این مورد را نیز باید در نظر داشته باشید که احتمال تجمع میکروب و آلودگی در قسمت‌هایی که بیشتر در تماس با دست شما قرار دارند، وجود دارد. در نتیجه این نقاط باید با دقت بیشتری تمیز شوند. 

فراموش نکنید که دستمال مرطوب، سفید کننده و سرکه گزینه مناسبی برای تمیز کردن کیف نیستند. استفاده از این مواد نه تنها سطوح کیف را تمیز نمی‌کنند؛ بلکه باعث ایجاد لک نیز می‌شوند. 

کیف سفید با چی تمیز میشه

از بین بردن لکه جوهر روی کیف

برای پاسخ به این سوال کیف سفید با چی تمیز میشه؟ باید گفت: بهتر است در همان ابتدای ایجاد لک روی کیف سفیدتان، فوراً اقدام به پاک کردن آن کنید. اگر لکه خودکار یا جوهر روی کیف ریخته شد، می‌توانید آن را با محلول براق کننده کفش سفید پاک کنید. برای تهیه این محلول به فروشگاه‌های اینترنتی ویا فروشگاه‌های کیف و کفش مراجعه کنید. روش استفاده بدین صورت است که محلول را روی لکه بریزید تا به طور کامل سطح آن را در برگیرد، سپس به آرامی به همراه اسفنج لکه را تمیز کنید. 

از بین بردن لکه روغن روی کیف

اگر کیف سفید شما با لکه روغن کثیف شد، می‌توانید با کمک پودر بچه آن را تمیز کنید. پودر بچه را طوری روی سطح کیف قرار دهید که کل لکه روغن را پوشش دهد. سپس اجازه دهید تا یک شب تا صبح روی آن بماند. در مرحله بعد با استفاده از یک پارچه میکروفایبر شروع به تمیز کردن کنید. هرگز برای از تمیز کردن کیف سفیدی که با روغن لک شده است، از آب استفاده نکنید. 

از بین بردن لکه قوی روی کیف

کیف سفید با چی تمیز میشه؟ از یک محصول تمیز کننده چرم حرفه ای روی لکه‌های اصلی استفاده کنید. شما می‌توانید این محصولات با فرمول خاص را از فروشگاه‌های بزرگ و یا فروشگاه‌های کیف و کفش خریداری کنید. ممکن است هزینه آنها کمی بیشتر از راه حلی باشد که می‌توانید در خانه استفاده کنید، اما این محصولات بسیار موثر بوده و تاثیر فوق العاده‌ای دارند. در بیشتر موارد نیازی به آبکشی کیف نخواهید داشت. حتماً هنگام استفاده از تمیز کننده‌ها به دستور العمل‌های آنها دقت کنید. 

کیف سفید با چی تمیز میشه

روش های پیشگیری از لک شدن کیف سفید

بعد از متوجه شدیم کیف سفید با چی تمیز میشه، لازم است مواردی را در جهت پیشگیری از لک شدن کیف سفیدمان بدانیم. در ادامه به برخی از مهم ترین آنها می‌پردازیم.

  • پس از استفاده از لوسیون یا مرطوب کننده  از دست زدن به کیف خود خودداری کنید. این یک علت بسیار شایع لکه‌های روغنی بر روی کیف‌های چرمی و خصوصاً سفید است. 

  • هنگامی که از کیف خود استفاده نمی‌کنید، آن را در مکانی عاری از گرد و غبار قرار دهید. گرد و غبار می تواند روی چرم سفید بنشیند و ظاهر آن را تحت تاثیر قرار دهد. بهترین روش برای پیشگیری از لک شدن کیف سفید، قرار دادن کیف داخل یک کیسه تمیز است.

  • کیف سفید خود را دور از نور خورشید قرار دهید تا از زرد شدن آن جلوگیری شود. علاوه بر خطر زرد شدن کیف، اشعه خورشید باعث آسیب رساندن به سطح کیف شما می‌شود، خصوصاً اگر کیف از جنس چرم باشد. 

  • اگر برای مدت طولانی از کیف خود استفاده نمی‌کنید، حتماً درون آن را با روزنامه یا کاغذ پر کنید تا فرم اصلی خود را از دست ندهد. 

  • هر چند ماه یکبار چرم را حالت دهی کنید. ابتدا چرم را با یک پارچه میکروفایبر خشک پاک کنید تا مطمئن شوید که گرد و غبار یا کثیفی باقی نمانده است. مقدار کمی از نرم کننده را روی سطح کیف بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند تا چرم رطوبت خود را جذب کند و در پایان نرم کننده را به آرامی با یک پارچه میکروفایبر تمیز پاک کنید. شما می‌توانید نرم کننده کیف را از فروشگاه‌های معتبر کیف و کفش خریداری کنید.

کیف سفید با چی تمیز میشه

 

دیدگاهتان را بنویسید